ibland måste man bara berömma sig själv

Jag dansar 5 timmar i veckan och ibland kan jag bara tänka "varför gör jag det här egentligen?" Men det är verkligen något jag lever för och tycker är så otroligt kul. Men ibland tappar jag motivationen och bara vill inge mer. Känner att jag inte utvecklas osv. Men då brukar jag tänka att förra terminen när jag började dansa så nådde jag inte till marken med raka ben och nu kan jag, var inte ens nära på att komma ner i spagat och nu är jag några ynka cm ifrån. Även fast man inte alltid får beröm från dansläraren så får man inte glömma att berömma sig själv! Det gäller ju inte bara inom dans utan inom allt annat också såklart. Jag sätter ofta för stor press på mig själv och när jag inte uppnår målen blir jag bara besviken och arg vilket inte är speciellt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0